Alla inlägg under juli 2011

Av marie - 18 juli 2011 16:21

Jag: Vi ska iväg med husvagnen, vill du ha cykel eller sparkcykel med dig??

Lilleman: Både och, sen rockring, hopprep, kortlek....

Jag: Jaha....ALLT det?

Lilleman: Jaaaaaaa....


Sötnos....ja det e klart han kan ha med sig allt det....har man inga syskon så får man vara bortskämd ;)


Imon åker vi iväg på en miniminisemester....med husvagnen och en sväng inom Lekoseum!! Ska bli så mysigt :) Hoppas bara vi har vädergudarna på vår sida, vissa säger att det ska regna, vissa säger det ska bli skapligt.....vi får väl se helt enkelt, men en sak e säker, regnkläderna SKA med ;)

Av marie - 18 juli 2011 13:33

Det är ju lite det jag tycker e kul med bloggandet.....att jag kan få ut alla mina känslor.....nu på senare tid har det varit mycket gnäll......jag ber om ursäkt!!! Sitter här o tycker alla människor med negativ energi e SÅÅÅ jobbiga.....så e jag ju faktiskt inte bättre SJÄLV!!!!! Hahaha......lite ironiskt!!!! Jag e en mycket trevlig människa OCH glad....men just nu denna perioden i mitt liv är mycket jobbigt!!!!! Jag e så besviken på många i min omgivning.....MEN jag lägger inte enrgin på dem utan på de som förtjänar den!!! Men vi e ju alla bara människor!!! Ibland blir allt för mycket!!!!!

Av marie - 18 juli 2011 13:26

Äldre människor.....alltså jag hoppas att jag ALDRIG ska bli sån.....som bara lever i sin egen bubbla o vägrar lyssna på sin omgivning!! Har en farmor som e äldre....väldigt gammal....jag kan förstå att saker o ting e jätte jobbigt när man e gammal o inte kan göra nästan något själv....jag har empati det är inte så jag menar!!!! Men FÖR F-N alltså.......ALLT kan ju inte bara vara negativt? Jag e där var varannan dag för o hjälpa henne OCH hålla henne sällskap.....men det blir bara mindre trevligt hela tiden, all dennna negativa energi som hon bara sprutar ur sig, BJUD TILL NÅN gång själv!!!!! Var glad att du har såna människor omkring dig som bryr dig istället för att bara lägga energin på de som INTE bryr sig!!!!!!!!!!!!!

FAN vad irriterad jag e just nu.......kan tanten inte bara lyssna, hon tycker att jag ska hinna packa, slutstäda o packa upp OCH städa den nya lgh.....HELST IGÅR!!!! Hur skulle lilla jag kunna fixa allt det.....jag har mina problem oxå....det handlar ju inte om att jag inte VILL hjälpa henne...snarare att jag faktiskt INTE KAN!!!! Finns ju andra i släkten som oxå kunde bjudit till lite!!!!!!!!!!

Av marie - 17 juli 2011 16:58

Alltså jag har kämpat nu för o få ihop en oförglömlig dag för en vän.....men hur ska jag kunna fixa när de andra som skulle hjälpa till inte hör av sig tillbaka till mig.....har ringt typ tusen ggr för o få tag på dem....men inte en själ som hör av sig tillbaka......JAG GER UPP NU!!!!! Jag har iaf försökt o viljan i mig var stark att fixa en fin dag med fina minnen för henne (och hennes man, skulle anordna en fin dag för honom oxå), men nu ger jag upp, folk skulle bara veta vad de har för människor runt omkring sig, det är ju helt galet!!!!! Jag kan tyvärr inte anordna detta själv, måste veta att det finns barnvakt osv......plus att det är semester tider, lite trist o komma där ensam o så e dem inte ens hemma!!!! Jaja....nog om detta ....tycker bara det är SÅÅÅÅ tråkigt!!!!!

Av marie - 17 juli 2011 14:45

Blir så trött på mig själv att jag tillåter mig vara så dum vid mig själv!!!!

Energi.....vi har så mycket enrgi o lägga men det ska ju vara positiv energi...eller hur?? Min underbara familj ger mig positiv energi...o jag ger dem massor!!! Så ska det vara ju :)

Många "vänner" lägger man energi i onödan på.....man blir äldre o klokare, NU vet jag vilka jag ska lägga min fulla energi på o vilka som faktiskt inte förtjänar den! Jag e av den sorten att jag kan ha en mask....LÄNGE OCH behålla den :) För mig e det en BRA egenskap!! Känner inte ens att jag vill lägga energin att ens ta upp samtalet med dem som det berör.....varför liksom??? Nä minsann........de som e värda min energi vet vilka ni är!!! O jag ÄLSKAR er av hela mitt hjärta!!!! <3

Av marie - 15 juli 2011 16:31

Regn regn regn.........alltså det bara FÖRSTÖR.....kommer inte på nåt positivt med regn på dagarna förtillfället.....(mer än att man kan vara inne med gott samvete förstås) ....på nätterna kan det regna!!!!!!!!!!!!!! Men tanken var att ut o promenera idag.....men NEJ DÅ.........sitter o samlar på fläsket istället ;) Egentligen e det väl ganska mycket lathet att inte bara på med regnjackan o gå.....men ibland känns det VÄLDIGT ruggit ute....idag e en sån dag!!! Man e konstig ju....sist jag var ute o gick med musik i öronen o regnjackan över hela huvudet så jag knappt kunde se ut....då lovade jag mig själv att ALLTID ut o gå när det regnar...... Hehe!!! Men idag kändes det inte så mysigt....kan ju visserligen bero på att det regnat som f-n den senaste veckan....e det sol o varmt o skönt länge.....då e det mysigare med regn ....TROR JAG!!!!! ;)

Lilleman e på Bonbonland idag med svågern.....hoppas de har sluppit regnet iaf!!!! O att de har haft RIKTIGT skoj :))))))) Vet inte riktigt när de kommer hem idag.....men senare ikväll ska vi köra till sambons fosterbror......helt GALET att jag inte träffat honom på snart 3 år.....men men.....


Hoppas på att vädret blir lite bättre nu när det är helg o allt!!!!

Hörs snart igen!!!! PPUUUSSSS

Av marie - 11 juli 2011 22:17

Hej igen :)Tiden springer och jag har varit på dåligt humör....hmmm....undrar varför???Lilleman sov hos mormor o morfar inatt...kom hem o efter en timme åkte han till kompis o lekte...hämta hem honom vid 3 o kompisen följde med hem o stannar här över natten...undras tro om jag får umgås med honom imon??? ;))) Syster o systerdotter var här igår...mysigt!!!! Vi åkte ner till mamma o huset blev fullt med både kusiner o låtsas kusiner som lekte i trädgården o vi vuxna satt o frossa i paj o öl ;) Idag har jag gjort vid flädersaften som var färdig o attans vad god den blev...tror vi fick 5 stora flaskor...gjorde bara en spann detta året...plocka ju blommorna lite sent så det fanns inte så många fina kvar :/ Ligger i soffan nu o slappar!!! Vi åt omelett med svamp o purjolök o kräftstjärtar idag ...ganska gott minsann o lättlagat...det gillar ju jag ;) Imon blir det väl bus o lek fram till kl 3 ...sen hoppas jag på att få lite kvalitetstid med lilleman..e väl bra o sakta vänjas vid att man antagligen inte kommer få umgås så mycket med honom snart...vem vill umgås med sin mamma i den åldern...när man kan leka med polare liksom ;) Sov gott!!Hörs snart igen!!! PUUUSSS

Av marie - 8 juli 2011 08:12

Har nu fått reda på att jag blivit antagen till skolan i aug :)

Ska bli spännande att börja läsa igen.....måste verkligen ge mer än allt...behöver få MVG i allt.....så jag kan komma in på Jurist linjen sen på hörgskolan :))

Fick ett super bra schema....endast tisdagen som jag går länge....då får sambon hämta lilleman på fritids....mormor kanske oxå kan göra det vissa dagar :)

Men han blev bara glad visserligen när jag berättade att han kommer behöva vara på fritids varje dag.....där e ju alltid kompisar o leka med.....en annan mår dåligt kanske helt i onödan....men jag tycker det är hemskt när barn träffar förskollärare mer än sin familj :(

Sommaren e inte här idag.....riktigt tråk väder ute :(

En kär o gammal fin vän fick en liten tös igår....hoppas på att de sovit gott inatt så jag o lilleman kan åka dit o träffa dem :) Jag längtar oxå till den dagen då vi i vår lilla familj kan bli fyra :) Men det lär dröja....kanske så länge så att vi aldrig blir fyra....jag kan ju inte styra det naturliga....med tanke på att jag inte kommer vara feril för alltid ;)

Lilleman e här idag....har  haft honom mycket denna veckan oxå...det GILLAS :)))


Hörs snart igen!!! PUUUSSS

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

stormenliten


Ovido - Quiz & Flashcards