Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Morgon eller förmiddag?

Av marie - 22 juni 2011 10:01

Så ja.....då var det en ny dag!! Jag har typ inte gjort något vettigt merän att jag duschat...(det är väl vettigt?....eller???)

Har alltid mycket som behöver göras som typ tvätta, handla, plocka undan och dammsuga....(förstår varför någon döpte det till dammSUGA....det SUGER verkligen...ingen rolig aktivitet alls!!!) Sen den dagliga ångesten på -VAD SKA VI ÄTA IDAG????


Senare idag ska jag åka på möte till min underbara jurist....(som jag själv hoppas att jag kan kalla MOI nån dag :)))) )

Min skada ska ju självklart resultera i NÅN summa pengar....med tanke på att jag har den absolut bästa försäkringen man kan ha....o den e inte billig kan jag lova!!!! Men VILKET försäkringsbolag e villiga att betala ut pengar när någon skada eller olycka resulterat i något som kommer vara kroniskt i resten av livet för den enskilde individen......NADA försäkringsbolag....de håller på med sina försök till undanflykter.....man blir så trött!!!! En annan har fått vända hela livet UPP o NER....pga denna dumme inneboende i min kropp....förlorat massor med pengar pga att jag inte kunnat arbeta!!!! BARN...fler barn ville jag ju ha vid detta laget....(jag vet att barn e en gåva...inget man ska ta förgivet!!) Men jag har ju inte ens kunnat PLANERA barn....med tanke på alla de starka mediciner som jag äter, de som hjälper mig att orka ha ett leende på läpparna o ibland ta mig ut ur huset!!!! Min underbara lilla son...som får stå ut med mycket, "Mamma kan inte göra det o mamma kan inte göra detta"...."Men det kunde du förr ju????"


Jo det är så här att ett antal psykologer har hjälpt lilla mig!!! (Jag e så tacksam att just jag fick komma till expert teamet för Wiplash skador och Fibromyalgi)

Hade det inte varit för dem....hade jag nog fortfarande tyckt att jag var TOLTALT värdelös....som inte kan jobba o inte vara samma Mamma, vän, moster, dotter, svägerska, sambo osv.......MEN det har jag ju förstått att det ÄR jag ...(så j-vla dum man e mot sig själv) Jag e ju samma människa som jag alltid varit.....FAST inte med samma fart o spontanitet!!!! Kan folk inte acceptera det, när de vet mina problem, DÅ tänker jag inte lägga min värdefulla energi på dem!!!! HA!!!!!


Jag återkommer senare hur det går för min jurist (som e mannen med guldhjärta)!!!


Jag har alltid så mycket planer som jag vill hinna med under dagen....men som jag så många ggr förr fått bita i, har jag en sån dag idag....kommer bara orka med min jurist!!! Igår hade jag ju en TOPPEN dag...det är jag glad för!!! :) Jag var o fika med en underbar vän, som händer alldeles för sällan....o DET ska det minsann bli ändring på, ÄKTA vänner växer minsann inte på träd....jag ska TERRA henne nu fram över ;) Hihi!!!

Dessutom shoppade jag ju.....I LOVE SHOPPING!!!! :) Man kan ju inte annat än o bli glad.....roligast e o handla till andra tycker jag!!! Jag har för mycket saker i hemmet för o köpa in fler....ger till andra istället.....har ALDRIG den kroppen jag drömmer om i omklädningsrummet....köper till andra då oxå.....det medför ju att jag slipper ångesten...hahahahahah!! :)


Hörs sen igen!! PUUUUSSSS

 
 
värmlands tjej

värmlands tjej

22 juni 2011 16:10

aja hehe ok det ä lugnt! :)

http://MyBloggNotYours.bloggplatsen.se

marie

22 juni 2011 18:47

;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marie - 20 februari 2012 18:03

Har idag varit med mamma o min son på Kannibalmuseum.......jätte häftigt, verkligen!! Vilka historier denna man hade att berätta! Lilleman stod med stora ögon o lyssna o fråga typ 1 miljon frågor. När vi gick därifrån så sa lilleman att han ska oxå r...

Av marie - 27 augusti 2011 16:30

Herregud så längesen jag skrev, märks kanske att jag varit väääääääldigt upptagen!!! Skolan har börjat o jag har även börjat mitt nya jobb :))) Det är verkligen kul, skolan alltså, men käre tid vad mycket det är!! Har fastnat så pass i matten att jag...

Av marie - 4 augusti 2011 21:08

Nu e minsann taket tätt :)))))) LOVELY!!!! Nu e det "bara" typ allt annat kvar....såsom vindskenor o dylikt, o JA JUST DET....huset ska skrapas färdigt för att sen kunna målas!!! Från 06,00-22,30 VARJE dag/kväll har vi donat o hållt på, med ENDAST pa...

Av marie - 1 augusti 2011 21:04

1/4.....e vad jag hunnit på 2 dagar....SKJUT MIG lixom.....visst jag e nogrann, men ändå!!! Detta kommer ta mig typ 2-3 veckor o bli färdig ju :( Halva husets tak e iaf utbytt nu, så resten imon.....sen ska "bara" det "riktiga" på, alltså ni vet det ...

Av marie - 31 juli 2011 19:32

Har idag trotsat min kropp till max.....ångrar såklart mig nu i efterhand!! har skrapat huset, måste få bort all den gamla färgen, har upptäckt att gubben som bodde här innan har målat med helt fel färg, så ALLT måste bort så inte risken finns att de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

stormenliten


Ovido - Quiz & Flashcards